Parodos, dailės studija

Fojė prie Didžiosios salės

Amerikiečių fotografės Renay Elle Morris personalinė paroda „Atgimęs gyvenimas“. 

„Šiek tiek  dangiško gyvenimo užpildo erdvę, kurią užbaigia tik ribota vaizduotė. Eidama savo gyvenimo labirintu, aš užginčijau tai, kas tapo saugu ir galbūt per daug priežastinga. Aš ilgiuosi to,  kas gali tapti nelygumais takuose, klaidinguose laipteliuose, staigiuose pakilimuose ir niūriuose vandenyse. Neįsivaizduojamas gyvenimas yra tas, kuris provokuoja tyrinėti ir parodo, ką reikia pakeisti. Man tai yra istorinis tyrimas kartu su estetiniais piešiniais ir klausimais: kas, kada ir kur šiame labirinte rado savo kūrybinių ketinimų vietą,“ – sako Renay.

Renay Elle Moris yra tarptautiniu mastu pripažinta rašytoja, apdovanojimus pelniusi grafikos dizainerė ir fotografė, turintis patirties reklamos ir rinkodaros komunikacijų srityje. Renay yra Ilinojaus universiteto „Urbana-Champaign“ prestižinės Krannert vaizduojamojo meno ir taikomosios dailės mokyklos absolventė. Šis universitetas apima ir Krannerto dailės muziejų (KAM), antrą pagal dydį dailės muziejų Ilinojaus valstijoje, kuriame yra nuolatinė kolekcija, su daugiau kaip 10 000 meno kūrinių.

Renay karjeroje persipina grafika ir fotografija. Ji dirbo kūrybos sektoriaus direktore ir vadovavo komandoms kuriant žiniasklaidos programas tiek privačioms, tiek valstybinėms organizacijoms, įskaitant: „Universal Pictures“, „Sony Music / CBS Records“, „CBS Publications“ ir „TDS Time Warner“. Renay Elle Morris dirba „CorporateIDeasWorldwide“ ir renayellemorris.com, photopresseimages.com.  portaluose ir palaiko vaizdinių komunikacijų ir konsultavimo platformą pasauliniams klientams.

Kaip žurnalistė ir JAV bei užsienio spaudos bendruomenių narė, Renay buvo tarptautinių naujienų redaktorė ir filmo „Picture magazine“ bendraautorė, nominuota labai svarbiam „Lucie“ apdovanojimui. Ji bendradarbiauja įvairiuose portaluose ir leidiniuose kaip meno kritikė. Be to, nuo 2016 m. ji yra portalo „Arstler.com“ fotografijos ir vaizduojamojo meno vystomojo turinio redaktorė. Jos karjera šioje arenoje leido patekti į išskirtinių garsių leidinių sąrašą, įskaitant „Magnum Group“ narių profilius, bei tarp meno leidybos pasaulio lyderių, fotografijos studijų pramonės vadovų. Ji dėstė greta žymių profesorių  fotografijos mokyklų studentams, savo darbuose ji remiasi novatoriškomis idėjomis ir programomis. Renay dalyvauja seminaruose apie fotografijos estetiką, apžvalgose, paskaitų programose, fotografijos dirbtuvėse ir kituose su fotografija susijusiuose projektuose.

Šiuo metu pagrindinė jos kryptis yra vaizduojamojo meno fotografija, pristatoma dideliu formatu. Renay dalyvauja galerijų parodose JAV ir užsienyje. 2017-2018 Maltos MDINA katedros APS Šiuolaikinio meno bienalėje ji pristatė fotografijų seriją tema „Viduržemio jūra: konfliktų jūra“. Renay buvo apdovanota 1-ojoje tarptautinėje šiuolaikinio moterų meno bienalėje 2018, No standART, „Mano istorija“ Lietuvoje. 2019 m. Rugsėjo mėn. ji grįžta į Lietuvą, į Kauną, su savo personaline paroda „renay elle morris, fotografė – atgimęs gyvenimas“.

Parodą organizuoja Tarptautinė asociacija IAF ANIMA MUNDI, VŠĮ Gabrielės galerija ir Kauno kultūros centras.

II a. galerija

Tapytojo Egidijaus Godliausko paroda „Syntaxis / Meno sintaksė“. 

Tapytojas Egidijus Godliauskas  gyvena ir kuria Joniškyje. Jo paveiksluose vaizduojamos ir šios dienos aktualijos, ir gamtos motyvai, ir abstrakcijos. „Syntaxis/Meno sintaksė“ – jau 14-toji personalinė menininko paroda. Jos atspirties tašku tapo tapybos kūrinių parodoje tarpusavio sandara, kai vieni kūriniai atsidūrę šalia kitų ima kurti vientisą bendrą vaizdą.

„Mane domina, kaip skirtingo dydžio, turinio ir formos paveikslus paversti į vientisą akiai malonų vaizdą. Meno sintaksės vienetu tampa paveikslai arba paveikslų junginiai, tarsi paveikslai taptų žodžiais, kurie su savo atskiromis gyvenimo istorijomis parodoje jungiasi į vientisą tekstą…
Kai abstrakcija atsiduria šalia portreto, o didžiulė tapybos drobė šalia mažos – verčia žiūrovą judėti salėje, o ne tik mechaniškai apeiti salę ratu. Viskas turi savo prasmę, kur net tarpai tarp darbų diktuoja tam tikrą ritmą. Atsižvelgdamas į salės interjerą bei reljefą, eksponuoju taip, kaip man atrodo geriausiai, prisitaikydamas prie keistos sienų spalvos bei tarsi ir puikaus dienos apšvietimo, tačiau sutemus salė nusidažo dar keistesne šviesa, sklindančia iš lubų. Tokios sąlygos neleidžia atsiskleisti paveikslams iki galo, tačiau man, kaip menininkui, leidžia sukurti aplinką, kuri nukeltų į kitą vietą, bet galvoje neapleistų minties, kuri leidžia jausti jau įprasto vietiniam žiūrovui komforto zonos jaukumą. Tai tampa iššūkiu ne tik man, bet ir žiūrovui, kuris turi atsiriboti nuo savo kasdienybės, kasdienių rūpesčių, nuo vietos, kurioje yra, ir nerti į meno pažinimą… Meno, kurį nelengva suprasti ir priimti, kuris užduoda klausimus, į kuriuos sunku atsakyti…“.

Parodos  veiks iki spalio 6 dienos.

Lankymas nemokamas.


Kurkime ir bendraukime dailės studijoje „Vaivorykštė“.

Dailės studija „Vaivorykštė“ kviečia mėgėjus mokytis piešti, kartu tapyti, kurti, bendrauti.
Apie studiją „Vaivorykštė“.
Dailės studija „Vaivorykštė“, jungianti dailininkų mėgėjų būrį, įkurta 1946 m. Estetinis auklėjimas, meno pažinimas, profesinių įgūdžių ugdymas, saviraiška – tai svarbiausi studijos tikslai ir darbo esmė. Meilė menui lemia kryptingą studijos darbą, jos narių kūrybinį augimą.
Studiją lanko įvairaus amžiaus, profesijų, išsilavinimo žmonės, sukurtus darbus eksponuoja įvairiose parodose. Dirbama ir studijoje, ir gamtoje, organizuojami plenerai.
Dailės studijai „Vaivorykštė“ vadovavo patyrę dailininkai profesionalai. Pirmas studijos vadovas buvo dailininkas J. Buračas. Po to – dailininkai J. Janulis, B. Grigas, G. Kuprytė, J. Tenzegolskienė, A. Lukštas, N. Liutkevičienė, J. Dovydaitytė, nuo 1961 m. iki 2011 m. – dailininkas E. Survila, nuo 2012 m. – Asta Vandytė, nuo 2017 m. – Agnietė Janušaitė-Vitkūnienė.

Paskutinį kartą atnaujinta: 2019-02-04, Spausdinti Spausdinti